Tuesday, October 4, 2011

kenangan untuk hari tua part 1

  • Dulu masa kecik-kecik, aku pernah terjatuh dari tingkap sampai ke tanah. Buas punya pasal. Kesian mak kena marah dgn tok ki.



  • Dulu masa kecik-kecik, bila aku berak, mak mesti tolong cucikan. Ada satu hari mak takde. Abah yang tolong cuci. Aku tanya abah “kenapa abah cuci guna kaki, mak guna tangan?”


  • Dulu masa kecik-kecik, pernah aku melalak melolong tengah pasar malam sebab nak anak patung. Masa tu abah takde duit nak belikan. Kesian abah terpaksa tahan malu dengan anak dia yang degil ni.



  • Dulu masa kecik-kecik, aku berebut mainan dengan kazen, berebut-berebut sampai terbelah tangan aku kena benda tajam kat mainan tu. Abah jugak yang laju-laju bawak aku pegi klinik.



  • Dulu masa kecik-kecik, kaki aku ada kudis, abah bawak pegi klinik Navaa. Doktor India tu marah aku sebab malu nak tunjuk kaki yg berkudis tu. Abah marah doktor tu balik. Sampai sudah tak pegi klinik tu dah.



  • Dulu masa kecik-kecik, abah bawak aku jenjalan kat bandar. Tetiba aku terberak dalam seluar. Terus abah belikan seluar baru. Nak cucikan, memang tak lah. Abah geli. haha



  • Dulu masa kecik-kecik, aku benci gila dengan baby. Satu hari tu, mak sedara letak baby dia dalam bilik. Aku masuk, aku cubit kecik-kecik baby tu. Menangis tak hengat. Pastu aku lari. Bijak kan.



  • Dulu masa kecik-kecik, mak aku suruh jaga adik aku dalam buai. Henjut la buai tu sampai la adik aku tido. Tiba-tiba “prapp” tali buai tu terputus. Adik aku jatuh. Tak sempat aku sambut. Gila aku nanges kuat gila. Nasib baik mak tak marah. Mak pulak yang pujuk aku. Hebat kan tektik aku.



ni part 1, nanti rerajin kite sambung part 2 okeh. 

4 comments:

Nazim Sei Fitri said...

okeh seronok jadi cik megipama, asik terlepas kena marah je..hahahaha... tapi memang tak boleh tahan gelak XD

tak sabar nk tunggu part 2

cikmegipama said...

hahah.. part 2.. nanti lah bila rajin. sabau..

peep said...

haha, abh ko mmg bagos.. pakai kaki je..:P

Ihsan Arifin said...

kenapa nakal sangat ni? rotan nak? ;D