Sunday, June 12, 2011

lembu tapit

Aku banyak kenangan dengan menatang-menatang mase kecik dulu. Yelah, duduk kampung. Kambing, lembu, katak, cek bi, dah sama banyak dengan orang.


Tapi, aku tak boleh ngam dgn lembu. Senang kata. Aku benci lembu.


ini LEMBU TAPIT



Aku tak pasti ape dendam sangat lembu dgn aku. Bila aku keluar rumah je, muka nak bengis je bila tengok aku. Kadang terpikir jugak, amende lah yang aku buat kat kau sampai kau benci sangat kat aku ye cik lembu? Nak kata aku buli, kau tu yang banyak buli aku.




Aku benci bila kau tunggu aku balik tadika. Kau buat muka bengis, kuis-kuis kaki nak kejar aku. Melalak-lalak la aku lari sampai tersadung atas jalan tar. Sakit tau tak?! Terseret lutut aku. Kalau sekali aku boleh maafkan. Tapi 4-5 kali kau buat macam tu.




Last-last aku yang kena marah dgn mak sebab kain tadika koyak. Lutut pulak toksah cite, rabak kau tau? Aku benci bila kau nak kejar aku. Aku berlari macam nak masuk sukma jatuh tertonggeng. Rupa-rupanya, kau acah je. Bapak kuang ajar kau.




Aku ingat dendam kau dah berakhir. Rupanya aku silap. Masa hari raya 4 taun lepas kau buat hal lagi. Aku tau, memang salah bonceng motor 3 orang. Tapi aku peduli ape, bukan ade polis pun.



Kau memang dasar lembu tak puas hati. Sengaja kau berak atas jalan kan?!
Tengah aku gurau-gurau atas motor tak perasan aku terlanyak bahan buangan kau tu.
Dah la motor tengah laju. Habis terpercik kat kaki dgn kain aku. Jahanam mood raya aku.



Kuang ajar eh kau?

32 comments:

m.E.e.N said...

hahahha ! sengal ah . memang kenela dengan pepatah. lembu punya susu, tapit yang dapat nama . eh ? ;p

cikmegipama said...

@m.E.e.N haha. dah faiztapit suke cite sal lembu. amek nak sangat. nyampah kat lembu.

nursyamime said...

haha..lembu yg cemburu..
:p

Yuyu Musa said...

tapit tu sape???

cikmegipama said...

@nursyamime lembu tu x puas hati. arghh. menci lah..

cikmegipama said...

@Yuyu Musa hehe. gambar lembu tu curik kat belog faiz tapit. tulih jela tajuk lembu tapit. haha.

Ihsan Arifin said...

haha lembu tu tak berdosa kotttt ;D

Headmaster said...

kah~kah~kah~

gua pernah tersadung jatuh muka landing ngam-ngam atas taik lembu panas.Ok, gua tipu.

Nazim Sei Fitri said...

kalau lembu mungkin ok lagi daripada babi..nanti nk kne samak pulak..ahaha

cikmegipama said...

@Ihsan Arifin ahh, cekgu pe tau. lembu tu sangat pendengki! mencik.

cikmegipama said...

@Headmaster lu manyak langsi punya olang. haiyaa..

cikmegipama said...

@Nazim Sei Fitri takpe. babi lagi cute. lalalala~~

Lan Bingka said...

hahaha..cun kot. lembu pun nak ngorat..

Fyqa said...

lembu tu betol2 dh jtuh hti ngn kmu.
see. dri kcik lgi kan.

hehee ;P

ENCIK TIKUS said...

habis apa jadi dengan kaki dgn kain yang kena taik tu ?

cikmegipama said...

@Lan Bingka muahaha. lembu gatai

cikmegipama said...

@Fyqaarghh. tension..

cikmegipama said...

@ENCIK TIKUS seb baik uma tok sdare dekat. benti umah die g basoh. tiga2 orang kena. pati balik umah la. salin baju. baru nak melaram. ceitt!

YOUsoF said...

Hehehe. Apa sangatlah salah lembu tersebut wahai Cik Megipa (ringkaskan sikit). Dah memang itu tabiat dia nak wat camne kan.. ;P

Saba jela. tapi part yang sampai bahan buangan dia melekat kain tu yang lomah tu... hehehe

apik pehe said...

hahaha..aper ni?nga lembu pon nk cari gado..hahaha

apik pehe said...

mek yah...update cepat

Encik Amman said...

kahkahkah. ini sirius lawak. adeh.

cikmegipama said...

@YOUsoF tak.. lembu pelik!!

cikmegipama said...

@apik pehe lembu tu yang cari gado gn yah!

cikmegipama said...

@Encik Amman jgn nak gelak sangat. puk kang. muahaha

Encik Amman said...

cari gaduh dengan lembu. tah hape2 :P

APAN said...

mungkin sebab ko x bagi peluang kat diri ko utk mengenali lembu ngan lebih rapat kot.tu pasal bnyak prasangka negatif ko kat lembu.lembu kiut pe.haha...

cuma jngan cari pasal ngan salah lembu la.bahya gak kot...

cikmegipama said...

@Encik Amman huh.. lempang kang

Muhd Fadil said...

apekah tajuk lembu tapit? bhahah...
sian lembu, tapit dpt nama.

Ruzzezanie said...

ayat lembu " gua ada lidah panjang,lu ada?? "


hahahah...gigi dia u lupe berus ke?hihihi..ruzz bagi colgate ye..

haqimi zulkefli said...

haha lawak2. aku suka lembu. sebab lembu 2 lawa and hensome. haha xtau npe aku rse cm2..haha :P

YOUsoF said...

Hehhe.. sekarang masih boleh jumpa mahkluk tu lagi ke?