Friday, June 17, 2011

hati ke hati bersama makcik dobi

Kehadapan Makcik dobi sebelah kedai K7 tempat beli topap,


     Makcik dobi, sesungguhnya jasa mu amat ku hargai. Rupamu yang sedikit kedut, menambahkan lagi keayuaan diri mu. Walaupun hanya berbaju usang dan berseluar longgar, kau tetap kelihatan bergaya dek kerana rambutmu yang di ikat rapi. Senyuman mu, meremangkan bulu roma ku.



     Makcik dobi, masih kah kau ingat hilai tawa kita dulu serta gurau senda kita bersama? Ingat kah lagi bila kali pertama kita ketemu? Kalau makcik masih ingat, baguslah sebab diri ku ini kurang mengingatinya.



     Tapi yang pasti, kedatanganku pasti akan disahut dengan komitmen yang tinggi serta senyuman yang tinggi jua. Oh indahnya dunia. Makcik, sudah agak lama kita tidak ketemu. Terdetik dihati rasa rindu yang meluap.



     Oh, sudah lama tidak mencium bau baju yang di dobi makcik. Nantikan kedatangan ku dalam waktu terdekat ini. Sungguh aku tidak sabar. Baju-baju ini, sengaja disimpan tidak dicuci. Tidak makcik! bukan kerana malas mahupun tiada masa mencuci, cuma... hidung ku rindu bau baju yang di dobi makcik.



Ikhlas dari customer mu yang malas cuci baju.

26 comments:

Encik Amman said...

terang lagi bersuluh malas hahahaha

cikmegipama said...

@Encik Amman grrr.. menyirap ah!!!

Nazim Sei Fitri said...

sayang bebenor kat makcik dobi to sampai buat entry khas untuk dia..hahaha..

tp mmg dobi to cuci baju wangi giler ah..huhu :D

Lan Bingka said...

makcik tu dah lama tunggu..

apik pehe said...

bukan malas?da tu?

hahaha..

Ihsan Arifin said...

"ikhlas dari customer mu yang malas cuci baju" HAHA ;D

Headmaster said...

zalim gila lu describe makcik dobi lu

cikmegipama said...

@Nazim Sei Fitri opkos sayang. kalo la makcik tu bace, mesti leh free je dobi baju.

cikmegipama said...

@Lan Bingka sat g owg sampai ye makcik~

cikmegipama said...

@apik pehe tobak pon apik, bukan malas, cume nak bagi makcik tu untung lebih sket.

cikmegipama said...

@Ihsan Arifin huarghhh...lalalalala..

cikmegipama said...

@Headmaster gua ikhlas der. muahahaha.

crayon said...

malas cuci baju? hehehehhe.. samala aku pun... tapi aku rajin streka baju

Hanny said...

perghh...memang pemalas~

apik pehe said...

hahaha..yer la tu..yah..18 julai apik ader kt kl selama 6 bulan

cikmegipama said...

@crayon tlong iron bju aku gak leh? malas gak weh.

cikmegipama said...

@Hanny senyap2 weh. rahsia.

cikmegipama said...

@apik pehe leh la lepak gn apik. muahaha

pandangkedepan said...

oh makcik dobi sesungguhnya cikmegipama sangat setia orangny...:P

ct N honey said...

siap madah utk makcik dobi..nak diskaun ke...

neya's heart said...

haha..nice way to cover 'kemalasan diri'..hehe

Muhd Fadil said...

gile malas cik megi. hahaha

Ruzzezanie said...

agak2 makcik dobi tu bace tak entri ni??


# sila bawak lappy ke dobi tu dan bagi dia bace. pasni free je anto situ.hahaha

apik pehe said...

haha..bulih2..tapi yah la belanja

YOUsoF said...

Sepanjang duduk bujang dulu, tak pernah hantar baju sendiri, cuma teman kawan je hantar baju dia ke dobi.. adakah itu membuktikan lelaki sedikit rajin berbanding wanita? ;D

Encik Amman said...

hai makcik.. nak pama satu kedai!