Thursday, February 24, 2011

awak jangan curang!!

sekarang aku tengah dalam mood exam. *SANGAT

dapur tak berasap - takde mase nak masak nyahh. asek rebus buku je.
mandi tak basah - cane nak basah kalo memang tak mandi.
tido tak lena - bila nak lena je kawan kejot suh study. arhh
enpon tak bunyi - bateri abes. takde mase nak cas. sebok ngat study kunun.

hek alah, poyo je kau. dekan nye tak penah dapat jugak!

tapi bukan ni yang aku nak cite. aku nak cite sal pandemic yang selalu melanda bila time exam.

curang!

ye. curang waktu exam.
means menipu/meniru la time jawab soalan. hee~


alah, bagi aku biasa la tu. hanya insan yang skema lagi berfikiran lurus selurus pinggang ku je yang tak meniru.

banyak kot tektik dan teknik2 meniru. *mcm teknik menjawab sejarah kertas 1 lak.
ni berdasarkan pengalaman aku lah.

  • simpan note lam lengan baju esp. pompuan la. senang kan.
  • bagi dak laki, simpan lam poket suar je. masuk dewan, bukak la. *bkn bukak suar ye
  • bila time kira2 lak, tulis formula kat birai2 calculator tuh.
  • kalau time skola dulu, selit note lam test pad. skola aku tak sediakan test pad. *miskin
  • kalo masok toilet, jgn cakap la. penuh nota2. tak leh blah ade yang letak buku teks skali.
  • main pasing2 kertas. *itu biasa, lg2 bila cikgu jaga exam tak amek pot.
  • jeling menjuling dgn macam2 body language.

eh! macam2 lagi lah. bagi aku, aku tak kesah kalau kau nak meniru atau kau nak tiru aku.
aku bagi je. kalau aku tak bagi, bukan maksud aku ni kedekut, tapi...kau nak ke tiru jawapan yang aku men tembak je? baik kau tembak sendiri. *eh anak si mamat ni asek nak menembok je kejenye.


tapi ingat lah, dikala kita dalam keasyikkan mengcopy, ade classmate yg menyampah dgn kita sambil herot2 muka. heh. *jeles tak dapat tiru la tu!



p/s : esok last paper lecturer enseng. mak semangat ni nyahh!!




kenangan : cikmegi pon ade gak buat keje haram ni. ingat lagi PMR, cikmegi slumber badak tiru membe kat depan. dia tak pasan pon. mata cikmegi leh zoom tau!! eh,time SPM, boleh pulak cikmegi buat note kat calculator. heee~





2 comments:

Sei said...

wah..ini post berani mati..huk..
btw, yg jeles to pon meniru gak..huu

Nurul Iman Rosman said...

haha! macam-macam aksi meniru tu. dan semamangnye saye pon ade buat. tiru itu seronok bukan? HEHE!