Thursday, March 3, 2011

kisah kura-kura dianiaya


aku sangat hepy hari ni. disebabkan aku hepy, aku nk wat entry kisah sedih. sumpah sangat sedih.
cerita gembira, next entry aku buat.
dengan penuh rasa bersalah, berdosa dan tak tentu arah, aku wat entry ni.

mungkin lepas aku buat ni, rasa bersalah tu akan pergi.

aku sangat sayang binatang. lebih dari aku sayang bulu mata aku. sebab tu lah, rumah aku jadi mini zoo. so sape2 nak tengok menatang, datang la rumah. kene bayar singgit doposen je kot nk tengok menatang. hehe.
tapi yg paling aku sayang dah tentu anak mak aku yg bongsu. ni lah dia..




saya rembo. *abaikan makhluk hitam tuh






saya pandai bermain chess. meh la lawan. ade bran?






haa..bijak kan rembo. aku selalu kalah kalau lawan chess dgn dia. lagi satu, dia suka duduk lam kotak. pantang nampak kotak budak nih. tapi bukan tu yang aku nak cite sekarang ni.
kisah rembo, mungkin lain kali aku cite.

.
.
.
.
.



ni lah punca aku rasa berdosa






ni pun haiwan belaan aku. tapi ni belaan kat hostel. siapa yang tak tau, itu ialah kura-kura ye. sekor pondan pompuan, sekor laki. aku dengan babik *rumate aku, share bela benda seronok ni. babik punya yang laki, namanya talib. sangat komersial nama tu. yang pompuan lak namanya nina. comel kan.
kami beli sepasang sebab even diorang ni menatang, diorang pon ada perasaan untuk saling melengkapi. kan?


dulu kami adopt diorang masa diorang masih bayi. sebesar ibu jari kaki korang. sampai lah sekarang  pun masih sebesar ibu jari kaki korang. cuma talib da membesar sikit sebab dah sunat.






ini talib sekarang sebesar 1 camca teh




ye. kitorang melalui zaman perkawanan  bersama talib dan nina dengan gembira selama beberapa bulan. tapi zaman kegemilangan tersebut dah tak bergemerlapan macam dulu. aku dgn babik sangat bizi lately dengan shopping midsem dan esaimen. kekadang aku lupa aku ada tanggungjawab ni. sumpah rasa berdosa amat. tapi aku tengok babik, dia chill jek.




nina dan talib berpelukan sambil marah2sebab lapor kemain








"sorry sayang, bukan akak tanak bagi makan, tanak mandikan, akak bizi sangat. bukan akak sengaja buat2 bizi. cuma kekadang je akak lupa kat korang." lebih kurang camtu la aku pujuk nina dgn talib. diorang majuk dgn aku. maunya tak majuk, da 2 MINGGU aku tak bg makan. ke lebih eh? err..


so, lepas midsem hari tu, tapi delay 2 ari aku terus bermandi manda dengan diorang, mkn sama2. diorang macam majuk2 manja lagi lah. sorry ey sayang..

aku harap aku da tebus rasa berdosa aku ni. sape nak hentam aku, silakan.
*lupa keluarkan nina dgn talib dari bilik air. dah bape hari tah





p/s: err. jangan beli kura2. diorang tak berbunyi kalau lapar.


8 comments:

syairahmohdanuar said...

betol ke talib sunat?haa..takotnye :(

MegiPama said...

@syairah
hehe..ye betol. sila percaya.

apik pehe said...

haha..tersimpul malu jer kuceng cik yah kena amik gambo..haha

MegiPama said...

kucen cik yah lelaki, tapi dalaman hati cam pondan, tu yg die malu2 kucen tuh~

aida4eva said...

aida pun ade kura2 gak.nama tina n atan :) hihi..pas 3 bln ni, tina lg besar dr atan..siap main suap2 mkn lagi..best kan bela kura2 ni :)

MegiPama said...

aida, bes memang bes, leh maen sorok2 gn dia. tapi kekadang trlupa yg kite ade dia. yela, dhla tak bbunyi bila lapar..hehe

Henry Zackery said...

sweet... sy suka gurl penyayang mcm kamu nie.. oopss ?? :)

Cikmegipama said...

@henry zackery

aiyakk..pengsan jap.haha